Marketing internetowy

Marketing internetowy używa Internetu w celach reklamowych i służy do przesyłania informacji marketingowej oraz pozyskiwania klientów. Przykłady marketingu internetowego to m.in. baner, reklama multimedialna, reklama serwisu społecznościowego itp.

Rodzaje reklamy internetowej:

  • reklama graficzna (display) – najbardziej popularna forma reklamy umieszczona w górnej części strony internetowej np. w postaci banera. Po jego kliknięciu następuje przeniesienie na stronę reklamowanej firmy lub serwisu. Inne przykłady reklamy graficznej to billboard, button, box.
  • e-mail marketing – forma marketingu, która wykorzystuje pocztę elektroniczną do przesyłania reklamy bezpośrednio na adresy e-mail konsumentów w postaci graficznej, tekstowej lub wiadomości HTML bądź Flash.
  • marketing partnerski –  forma reklamy internetowej, która polega na umieszczaniu przez reklamodawców kampanii reklamowych na dużej ilości stron z bazami ogłoszeniowymi. Opłaty za taką reklamę pobierane są tylko wtedy, kiedy reklamodawca odnotowuje wzrost aktywności.