Marketing internetowy

marketing internetowy
Marketing internetowy używa Internetu w celach reklamowych i służy do przesyłania informacji marketingowej oraz pozyskiwania klientów. Przykłady marketingu internetowego to m.in. baner, reklama multimedialna, reklama serwisu społecznościowego itp.
Rodzaje reklamy internetowej:

– reklama graficzna (display) – najbardziej popularna forma reklamy umieszczona w górnej części strony internetowej np. w postaci banera. Po jego kliknięciu następuje przeniesienie na stronę reklamowanej firmy lub serwisu. Inne przykłady reklamy graficznej to billboard, button, box.

– e-mail marketing – forma marketingu, która wykorzystuje pocztę elektroniczną do przesyłania reklamy bezpośrednio na adresy e-mail konsumentów w postaci graficznej, tekstowej lub wiadomości HTML bądź Flash.

– marketing partnerski – forma reklamy internetowej, która polega na umieszczaniu przez reklamodawców kampanii reklamowych na dużej ilości stron z bazami ogłoszeniowymi. Opłaty za taką reklamę pobierane są tylko wtedy, kiedy reklamodawca odnotowuje wzrost aktywności.

Zalety marketingu internetowego:

1. Większy zasięg reklamy
Reklama w Internecie pozwala na dotarcie do szerszego grona klientów ponieważ jest dostępna przez całą dobę dla wszystkich ludzi na świecie.

2. Dotarcie do grupy docelowej
Marketing internetowy umożliwia dotarcie do konkretnej grupy docelowej, co pomaga w tworzeniu skuteczniejszych reklam.

3. Mniejsze wydatki na reklamę
Jedną z zalet marketingu internetowego jest oszczędność. Dzięki e-mail marketingowi czy social media firmy mogą ponieść o wiele mniejsze koszty niż w marketingu tradycyjnym. Można to zauważyć w przypadku, gdy reklamodawca płaci tylko za kliknięcie, a nie np. za czas emisji reklamy.

4. Zmierzenie skuteczności reklamy
Dzięki gotowym narzędziom analitycznym można zmierzyć skuteczność kampanii marketingowych.

5. Nawiązanie interakcji z klientami
Firmom jest łatwiej wchodzić w interakcje z klientami poprzez np. media społecznościowe. Taka reklama jest wygodniejsza i szybsza, a konsumenci bardzo cenią sobie taką formę kontaktu.